Søg i denne blog

onsdag den 23. april 2014

Aalborg FF









For et års tid siden startede der et alternativ til økologiske grøntsager til en billig pris og med lokale leverandører.
Jeg meldte mig ind og har fulgt initiativet på afstand. I starten kunne man ikke se, hvad poserne indeholdt - det passede dårligt til vores familie. Jeg har før fået kasser fra både Aarstiderne og et lille gartneri ved Farsø. Begge rigtig fine, men begge indeholdt grøntsager, vi aldrig fik brugt. Det var for dyrt. Derfor har jeg fulgt Aalborg FF. Nu kan du bestille ugens grøntsager og æg.

Man skal bestille "posen", der er en lækker stof mulepose med logoet printet på forsiden, inden fredag ugen før. Derefter kan man hente varerne onsdag ugen efter mellem kl. 16 og 18. Alt foregår i frivillighedens ånd, du forpligter dig til at yde en indsats, når du har mulighed for det. Det kan være at pakke grøntsagerne eller ordne administrative opgaver.

I dag hentede jeg min første "sending" grøntsager og æg. Ca. 2 kg kartofler, ca. 2 kg gulerødder, porrer, kinaradiser og hvidkål. Alt dette for 100,- kr. Det er da billigt! 2,50 kr pr. æg - ikke billigt, men stadig billigere end Netto og Føtex. (Og så kan du bestille lige præcist det antal, du har brug for!)

Det er bestemt ikke sidste gang - friske varer og søde mennesker. Må hellere få sat mig på en vagt :-)
Hvis du vil læse mere om Aalborg FF, så kig her:http://www.aalborgff.dk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar