Søg i denne blog

fredag den 6. juli 2012

ENDELIG FERIE...JUHU!

Jeg ved godt, lærere har det godt. Ferie hele tiden. (I gamle dage sagde man, der var 3 grunde til at blive lærer og de 3 grunde var juni, juli og august!)
MEN...sådan er det ikke mere - det eneste tidspunkt jeg virkelig "kommer til at glemme" mit arbejde, er i sommerferien. Der lukker jeg helt ned!
De andre "ferier", er de uger, hvor jeg lige kommer ovenpå i forhold til retteopgaver, undervisningsforløb, administrationsopgaver, elevplaner, elevsamtaler, forældresamtaler osv...for ikke at tale om, at når skoleåret bliver skudt  i gang, så ligger der ALTID lige en lille ting, du burde læse, forholde dig til eller undersøge...

DET GØR DER IKKE I SOMMERFERIEN!

Lokalerne er opryddet og gjort klar til skoleåret 2012/2013
Årsplanerne er færdige og skrevet ind.
Materialerne indkøbt og bestilt.
De to arbejdsmail tjekket og læst.

De næste 4 uger vil jeg ikke skænke skolen og lærerlivet med alt det, der følger med det, en tanke!

Jeg lukker ned.


Så lukker jeg op for noget nyt... har i dag modtaget endnu en lille pakke. Denne gang fra LaraLil. Der skal arbejdes kreativt FOR MIN EGEN SKYLD!


Kælderen skal ryddes og sorteres - elsker det!
Huset skal males - skal nok være den søde opvartende hustru!
Al tøj tørres på snor i haven - elsker duften!
Pakke bil og kuffert til....? - ingen planer - elsker det!
Vi tager, hvad der kommer - elsker flexibilitet og impulsivitet!

Hvad skal I...? Hvad er ferie for jer...?

2 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie :-) Håber I finder på en masse dejlige og gode ting at lave. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde - ferie, ferie, ferie...:o)

      Slet