Søg i denne blog

torsdag den 11. juli 2013

Fred og ro eller tranquility..?

Kender I de morgener, hvor hele huset stadig sover og verden udenfor er gået i feriemode? Alt er stille og roligt. Fuglene kvidrer, morgendisen letter og varmen indfinder sig. Jeg elsker sådanne morgener. Ville gerne vise et billede af den ro, der indfinder sig i huset og søgte på Google med ordene "Fred og ro". 
Så kom der rigtig mange mærkelige billeder. Ikke lige, hvad jeg forventede....bla. et menneske med afhugget hovede..?
Så søgte jeg på den engelske pendant - tranquility. Så kom de rigtige billeder...
Vand, solopgang, ro og idyl - se det er fred og ro for mig. 

Jeg har egentlig altid været et udpræget B-menneske. Jo senere i seng, jo bedre. Har vendt om på nat og dag. Den ro, huset giver, når alle andre sover, er fantastisk. 
Nu står jeg tidligt op og går i seng inden kl. 24. Go figure...?

Måske er det bare årstiden, der indbyder til stille morgener i haven. Om vinteren tror jeg stadig, jeg vil gå sent i seng og stå sent op - men her i sommerperioden vil jeg nyde de stille morgener.

Hvordan finder I ro og fred?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar