Søg i denne blog

mandag den 7. december 2015

Nye gamle lamper

   Jeg har længe ønsket mig nogle lamper over mit spisebord, men har ikke rigtigt fundet de rigtige. Lamper lige nu er enten kæmpe store - jeg mener KÆMPE store! Eller også er der rigtig mange, så lampen bliver meget lang. Det er ikke rigtig mig.
Men...det er svært at finde/søge noget, du ikke helt ved, hvad er eller hvordag det ser ud. Måske skulle Google opfinde en søgemulighed, hvor man kan fravælge detaljer, så det, som bliver tilbage, er det, du ikke har valgt fra..?
Jeg har set side efter side hos mange forskellige lampefirmaer. Tjekket både DBA og "gul og gratis". Genbyg.dk har også mange fine ting. Men ikke fundet lige nøjagtig det, jeg gerne ville...kun alt det, jeg skulle på med kompromis med...I ved, enten den forkerte farve, eller en detalje, der ikke rigtig passer osv..
Men så...i fredags skulle jeg lige kigge efter røde bomuldsduge, som jeg skal bruge til at sy viskestykker med, i en af de lokale genbruser. Og lige ovre i hjørnet fandt jeg to af denne lampe i meget god stand. Det er en Horn lampe, model 776.
     
                        

Helt i orden og til 75 kr stykket. Haps sagde jeg og tog dem med hjem. Min mand har elinstallatør autorisation, så han fik arbejdet med at skifte de hvide ledninger ud med gråhvide stof ledninger. Det noget krævende arbejde med at hænge dem op i loftet, blev også mandens tjans - selvfølgelig med masser af ros fra mig imens 😄.

                       

               

Og vupti - nye lamper for 150 kr + ledning, det er da billigt. Og så passer de perfekt til vores stue.
                                       Nogle gange er man bare heldig. 

                      

Ingen kommentarer:

Send en kommentar