Søg i denne blog

torsdag den 9. februar 2012

Vandskade! Hvor heldig kan man være...?


I denne uge afholder jeg min 6. ferieuge. Vi skulle have været på skiferie, men turde ikke booke nogen tur, fordi vi ikke vidste, hvordan det ville gå med Peters skulder.

Overvejede kort, om jeg skulle aflyse den 6. ferieuge og tage på arbejde, men blev enig med Peter om, den skulle afholdes. Han ville tage fri mandag og tirsdag, så kunne vi tage på en lille kæreste tur. Noget, vi ikke har gjort siden 1999 - før vi fik børn.....

Som sagt, så gjort. Vi kørte til Berlin tidlig tidlig søndag morgen og kom hjem tirsdag nat. Mine forældre passede børn, hus og fisk. Dejlig tur, kold, hyggelig, masser af indtryk og godt for os.




Da jeg har fri resten af ugen, er min plan at få ryddet det sidste op i kælderen....og hvad sker der så igår...? Lige pludselig kan jeg høre vand, der drypper på bordet i kælderen ved siden af vaskemaskinen! Finder ud af, det kommer ovenfra - styrter hen til gasmåleren....videre til varmtvandsfordeleren, lukker to haner alt imens jeg får ringet til Peter, for at få at vide, hvor f.... de haner er, der skal lukkes for. Der er en hane mere under vasken i mit arbejdsværelse - får også den lukket. Siger til Peter, han er nødt til at komme nu - det vælter ned med vand i kælderen. Går op i køkkenet, hvor vandet vælter ud fra vores nye lampesteder og ud af kontakterne på den ene væg. Løber videre op på 1. sal, hvor der ikke er en dråbe at se. Peter er hjemme i løbet af 3 min.! Jeg tror, hele sceancen tog omkring 5-7 min., men det føltes utrolig meget længere.

Får ringet til forsikringen, der sender taksator, smed og skadeservice i løbet af 1 time - meget fin service fra Nykredit.

Det er formodenligt et sprængt vandrør i stue- og 1. sals etageadskillelsen. Vi har tørret vandet op(har ikke flere tørre farvede håndklæder!), sat affugter op (midt i køkkenet, der larmer uafbrudt!) og afmonteret de rør, der går op i etageadskillelsen. Der er varme i alle rum igen - det elektriske system fungerer igen og loftet i køkkenet ser ud til at kunne klares med en overmaling...? I morgen kommer der en mand og måler, hvor meget fugt, der er tilbage i loftet - så bliver det afgjort, om loftet skal ned (det håber, jeg virkelig ikke, det skal).

SÅ ÆV! Vi er SÅ tætte på at være færdige med renoveringen af stueplanet - sidste del i en ombygning, der har varet FOREVER!, denne etape næsten 2 år og så sker sådan noget!

´#"*!!>**%/*!!!

På den gode side, så må der have været en eller anden, der har holdt hånden over os. Tænk, hvis røret var sprunget, mens vi ikke var hjemme? Så havde hele kælderen stået i vand og alt dernede, ville være ødelagt! Så vi HAR været heldige - trods alt. Det er bare så træls alligevel! Jeg krydser fingre for "dommen" i morgen og tænker positivt! Det kan jo være.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar