Søg i denne blog

tirsdag den 19. juni 2012

På besøg i børnehaveklassen

Idag var jeg med Frederik på besøg i børnehaveklassen. De havde inviteret alle kommende skolebørn med deres børnehave. Vores børnehave havde "desværre" ikke normering til at tage på tur med ét barn. Heldigt for mig og synd for dem.
Her oplevede jeg Frederik sidde stille og lytte til, hvad "de voksne" fortalte og viste på smartboard om "det at gå i børnehaveklasse". Han er SÅ parat!
Vi købte et fodboldpenalhus på vores efterfølgende shoppetur. Han slipper heldigvis for de store, uformelige tasker til børnehaveklassebørn. På Klostermarken hænger skoletasken i garderoben, selv i 2. og 3. klasse. De har deres bøger i et stofnet, som de lægger på hylder i klassen.
Derfor har de først brug for en decideret skoletaske i 4. klasse - smart!
Den ene side.
Den anden side.


Smarte lynlåse med fodbolde!
 Og se lige her, hvad Frederik selv har skrevet. (Jeg sagde bogstaverne.) Det er da flot af en 5½ årig!

Da F. skulle skrive sit navn, udbrød han halvvejs i navnet:" Hvorfor hedder jeg ikke bare Ib eller Bo?!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar