Søg i denne blog

fredag den 29. juni 2012

SOMMERFERIE!

Så har jeg sommerferie - eller elevfri. I næste uge skal jeg lige have ordnet en masse ting - men fra nu af, bestemmer jeg selv, hvornår jeg vil møde og hvor lang tid jeg vil arbejde. Det er ferie for mig!

En hel måned ligger forude, hvor der ikke er skemalagte planer....

Huset skal males, når de lover tørvejr i ca. 5 sammenhængende dage - ikke fastsat
Ved regnvejr, kører vi afsted i bil - ikke fastsat
Sy, sy, sy, sy, sy - ikke fastsat
Rydde det sidste rum i kælderen - ikke fastsat

Jeg glæder mig!

Jeg kan køre afsted til loppemarkeder, når jeg har lyst - det gjorde jeg i dag. Fandt en lille sjov dims.

Hvad er dette?

Ganske rigtigt - et broderietui.

 <  Fingerbøl

                    Broderisaks  >




Handy lille sag i læder - god til at tage med sig...

Prisen: 15,- kr.

I øvrigt var det lidt sjov med prisen. Jeg havde kun 10,- kr. kontant og dette etui skulle betales kontant ved en bestemt stand. (Der var "marked" i genbrugen - bla. salg fra en testamenteret lejlighed, deraf forskellige "kasser")
Så måtte jeg jo lige finde noget andet, så jeg kunne hæve lidt over. Fandt nogle stribede håndklæder til et projekt på skolen og nogle lækre uldhalsedisser fra Masai. Spurgte om jeg kunne hæve 5 kr. over beløbet. Det kunne bare ikke lade sig gøre. Ikke vores politik -næ nej, men, du kan hæve beløbet og så giver vi dig en femmer, så du kan betale ved den anden kasse... Så jeg betalte 5 kr. mindre for mine håndklæder og 15 kr. kontant hos den anden søde dame... God form for logik :o)



3 kommentarer:

  1. Jeg synes det ligner en mellem ting mellem en cykel-saddel og en pung :D Når/hvis du finder ud af hvad det er, må du meget gerne sige det :)

    SvarSlet
  2. Det er et broderi etui ......... lille saks i den brede ende og fingerbøl og nål i den smalle ende ;-)

    SvarSlet