Søg i denne blog

søndag den 6. juli 2014

Jeg er ved at lande...

... i forhold til skolereformen.

Har lige skrevet min sidste forældremail fra min hjemadresse. Næste år foregår alt mit arbejde på skolen ved min nyindrettede skrivebordsplads. Det er godt nok noget, jeg skal vænne mig til. Måske bliver det godt for mig - det med at få fri og holde fri, når jeg er hjemme..? Det må tiden vise.

... i forhold til min mor.
Savner hende stadig, men er ved at forstå, hun ikke kommer forbi mere. Der er ikke flere søde, drilske og nogle gange lidt stærkt guidede kommentarer på mit liv og mine valg. Nu tænker jeg bare, hvad hun mon ville have sagt og smiler ved tanken.

... i forhold til mit kreative liv.
Jeg er begyndt at sy igen. En kollega manglede en frugtpose. Det blev starten. Så fik jeg syet de puder, der blev købt ind til for længe siden. Nu skal jeg i gang med et par sommerbukser. Har også længe haft en dørmåtte til at ligge. I går fik jeg endelig taget mig sammen til at sprøjtemale den. Ret godt tilfreds med udfaldet.





... i forhold til haven og udeliv.
Aldrig før har jeg været så meget med her først i juli. Sommerplanter indkøbt (og nogle endda selvsået fra frø) og pottet om i diverse potter. Høstet jordbær og rabarber og bagt rabarbercrumble - lækkert. Mangler en lille smule ukrudt langs fortov. Det tager jeg næste gang, solen skinner.

... i forhold til ombygninger.
Olivers værelse er nææææsten færdigt. Nu kommer den sjove fase. Indflytning og detaljer. Grønne planter og indretning. Det bliver så godt.
Udenfor mangler vi et lille skur med overdækning, så cyklerne ikke skal optage al plads i pergolaen. Peter starter næste uge med det lille projekt.

Så alt i alt er jeg klar til at nyde sommeren og sommerlivet.
God ferie til alle, når I når dertil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar