Søg i denne blog

mandag den 6. august 2012

Rør mig ikke...

Jeg er ikke så god til grønne planter, har smidt utroligt mange ud. Efterhånden har jeg fundet ud af, at grønne planter, der kan tåle udtørring eller viser, de skal have vand og planter, der skal have vand hele tiden - det er de to slags, jeg kan holde.

Jeg har købt en sjov "rør mig ikke" plante til Frederiks værelse. Som altid er den i metal-skjuler, så drengene ikke ødelægger tingene, når der af og til spilles bold indendørs.

Her er planten i fuld flor....






Et nærbillede af en bladrække













Og her er billeder af planten, hvis man rører ved den...så lukker den alle blade sammen og krøller sig helt sammen. Efter 10 min åbner den sig igen - magisk....















Navnet....det kommer her.....kan købes i Plantorama. Frederik synes, den var sej!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar